úterý 8. prosince 2009

Veroničiny trampoty – díl 1. - Jak začal jeden nádherný průšvih

Vyrazila jsem na oslavu narozenin. Jeden kamarád byl zase o rok starší a cítil potřebu tuto událost oslavit pitkou s co největším počtem lidí. Takže se sešli všichni kamarádi a nejrůznější známí, poloznámí i neznámí v jednom baru.

Chvíli jsem zcela mírumilovně seděla, popíjela a žvanila s některými z hostů, když tu k našemu stolu přisedl mladý muž, kterého jsem do té doby neznala. Ukázalo se, že se jmenuje Pavel. Usedl, chvíli poslouchal a pak začal. Kriticky si mě změřil a prohlásil, že mám na sobě příšerný svetr. Nijak jsem nereagovala. Za chvíli byla špatně barva vlasů. Inu, poradila jsem mu, aby se staral o své. Pak se mu nelíbila délka a sestřih. Mlčela jsem jako ryba. Nato přišly na řadu džíny. A pak vůbec celý můj vzhled. Zejména ho zaujalo, že mám křivý nos. Ano, mám. Myslím si, že komu se to nelíbí, může to buď ignorovat, nebo se dívat jinam. Rozhodně nenutím nikoho, komu to vadí, aby setrvával v mé ošklivé společnosti. Takže jsem mu to sdělila. Načež on mě informoval o tom, že můj nos je také velký. Co na to říct? Tak nějak jsem měla za to, že toto téma bylo vyčerpáno, a tohle mě opravdu pořádně dožralo. Jediné, co mě napadlo, bylo zeptat se, proč mít velké oči (které také vlastním, ale on si nějak nevšiml) je dobře, a mít velký nos je špatně. Kdo to proboha určil? A proč si tedy milý Pavlík nejde sednout jinam, když jsem tak odpudivá?

Celý rozhovor, který se začínal blížit parádní hádce, probíhal poměrně tlumeným hlasem, takže toho, že něco není v pořádku, si všiml jen jeden z kluků sedících na baru. Pomalu a v klidu přišel k nám, zeptal se, co se děje, a když mu Pavel vyložil, co všechno se mu na mě nelíbí, odkázal ho do příslušných mezí a mě pozval na panáka. Bylo mi fakt skoro do pláče, takže jsem docela ráda přijala. Pochopitelně nešlo říct ne, když došlo na pozvání na rande. A do půl roku jsem si o něj tak strašně rozbila hubu, že jsem se z toho dlouho nemohla vzpamatovat...

autor: bloggerka Veronika exkluzivně pro portál www.laskajelaska.com

1 komentář: